Friday, March 19, 2010

Neuletakki

Tällä kertaa tämmöinen kiva iltapostaus, koska en juuri nyt jaksa tehdä muutakaan =D

Kyseessä on jälleen vanha työ: neuletakki, jonka ohje on Moda-lehdestä (3/2008). Tein tämän viime vuonna. Tein tämän punaisella Novitan 7 veljestä Polkka -langalla. Ihana lanka, josta saa nätisti raitoja. En kuitenkaan voi suositella, jos haluaa tehdä langasta jotain konepesuun menevää, nimittäin siitä irtoaa ihan hirveästi nukkaa ja semmoista. Kone pitää aina käsin puhdistaa neuletakin pesun jälkeen.


Neulepusero oli aika helppo tehdä, mitä nyt vähän mokasin jättäessäni kirjoittamatta ylös, mitä kokoa tein. Tein nimittäin toisesta etupuoliskosta isomman kuin toisesta ja huomasin tämän vasta paloja yhteen kiinnittäessä. Opin siis taas jotain tärkeää. Kaulus oli nätti, mutta minulla onnistui vähän hassusti, mistä lie syystä.

Loma tuli ja loma meni. Paluu arkeen oli jymäkkä ja hämmentävä. Olen saanut paljon aikaan cosplay-asuani varten. Pöksyt odottelevat vuorikankasta ja vetoketjua, ja eilen sain leikattua paidan palat kankaasta. Huomenna olisi tarkoitus saumuroida ja hyvällä jaksamisella ommella paita kokoon. Siihenkin täytynee ostaa vetoketju, ihan vain varmuuden vuoksi, vaikka kangas onkin hyvin joustavaa. Tämän jälkeen pääsen keskittymään yksityiskohtiin, kuten kenkiin ja hanskoihin yms. Minulla ei ole hajuakaan miten pöksyihin tulisi kiinnittää vetoketju siististi ja huomaamattomasti, joten suunnittelin suuntaavani vetoketjukonsultaatioon ammattilaisen luokse: nimittäin mammani.

Aloitin myös tekemään pipoa. Ei siitä vielä enempää =)

Olen myös paljon auttanut ystäviäni toteuttamaan omia cosplay-asujaan, ja suoraan sanottuna olen nauttinut siitä, että voin olla avuksi (ja että se olen minä joka kerrankin tietää näistä asioista jotain!). Ystäväni ovat myös edenneet hyvin asuissaan, vaikka heillä on vielä paljon tekemistä jäljellä. Onneksi on vielä jotain kolme kuukautta aikaa tehdä.

No comments:

Post a Comment

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita. On myös mukava kuulla keitä täällä käy.