Friday, November 20, 2009

Palmikkotunika


Sain viime viikonloppuna Novitan palmikkotunikan viimein valmiiksi. Työ oli aika kiva tehdä, eikä kovin vaikeakaan kun ymmärtää kuinka palmikot oikein tehdään. Itseltä meni jonkin aikaa tajuta, mutta kyllä se siitä sitten lähti =) Raidoistakin tuli kaikista tasaisia, mutta sen eteen näin kyllä vaivaakin. Palmikot puolestaan eivät aika tulleet tasaisiksi, mutta se ei oikeastaan haitannut. Minulla on sen verran iso käsiala vielä, että vaikka tein XS:nä tunikasta tuli silti pikkuisen liian iso, joten se vaatii vyön käyttöä, jottei näyttäisi säkiltä. Pidin tuota tällä viikolla päällä koulussa ja voin todeta sen olevan todella lämmin!

Lankoina olen käyttänyt Rose Mohairia, punaista ja mustaa. Lisäksi minulla oli puikkoina 5½ 5:n sijaan, joten senkin takia tunikasta tuli hiukan iso (mutta opiskelijana joskus on tyydyttävä siihen mitä on, eikä minua se oikeastaan haitannut.).

Mitähän sitä tekisi seuraavaksi? Olen ajatellut neulovani alushameen ja ehkä capri-tyyppiset housut pidettäväksi viileällä ja kylmällä säällä hameen alla. Lisäksi olisi muutama vaate, jotka pitäisi korjata ja hame, johon täytyisi vaihtaa vetoketju. Minulla on vielä se mekkokin kesken. Tein sitä ahkerasti viime viikolla ja olen siinä vaiheessa, että ompelen kappaleita yhteen. Tällä viikolla en ole tehnyt mitään siihen liittyen sillä meille tuli avomiehen ystävä kyläilemään ja siihenhän se aika sitten menikin =) Ei kyllä harmita yhtään, oli sen verran mukavaa.

Tässä valokuvia selatessani huomaan, etten sittenkään ottanut ompelukoneestani kuvaa, kun oli tilaisuus. Ensi kerralla sitten.

No comments:

Post a Comment

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita. On myös mukava kuulla keitä täällä käy.