Wednesday, December 29, 2010

Joululahjoja 2010

Tuntuupa omituiselta kirjoittaa tänne muutaman kuukauden tauon jälkeen. Elossa kuitenkin olen ja edelleen Japanissa. Täällä olen vielä tammikuun ajan. Aika on mennyt nopeasti, mikä ei sinänsä haittaa sillä ikävöin Suomea ja elämääni Suomessa. Ihmisiä ja asioita, joita voin tehdä. Ruokaa. Minulla ei ole käytössäni uuniä täällä, joten laittamani ruoka on aika yksipuolista. Lisää voi lukea Japani-blogistani, jota olen yrittänyt ahkerasti päivittää.

Japanin Chibasta löysin aivan uskomattoman ihanan askartelukaupan, joka oli täynnä ihan kaikkea! Siellä oli kauniita kuviokankaita todella halvalla, ja aion hamstrata niitä sieltä pikkuisen Suomeen. Lisäksi ostin sieltä muutamalle ystävälleni tämän vuoden joululahjat. Kahdelle Japanissa mukana olevalle ystävälleni, Lullaille ja Ywille, tein helmistä maskotit ja yhdelle Suomeen jääneelle ystävälleni, Aquilalle, tein ristipistotaulun.


Aito Sanrion Charmmy Kitty
-ristipistotauluntekopaketti.
Paketin sisältö.
Taulu valmiina.
Minulla oli pikkuisen kiire taulun kanssa. Aikaa tehdä sitä oli vain iltaisin läksyjen jälkeen mikä välillä tarkoitti sitä, että olin läksyissä valmis todella myöhään ja menin suoraan nukkumaan. Kuva itsessään oli onnekseni sen verran yksinkertainen, että minun ei tarvinut juuri ollenkaan purkaa ja tehdä uudestaan. Jollain keinolla onnistuin kuin onnistuinkin saamaan sen ajoissa valmiiksi ja lähettämään vielä Suomeen niin, että se ehti jouluksi perille. Ja ilahdutti saajaansa juuri niin paljon kuin toivoinkin ja ehkä enemmänkin. Aquilan reaktion voi lukea tästä postauksesta.

Helmimaskotit.


Kissan sai lahjaksi Lullai.


Pupun sai syntymäpäivälahjaksi Ywi.

Seuraavaksi ryhdyin vääntämään helmimaskotteja, jotka aluksi vaikuttivat todella hankalilta ja epäröinkin mahtaisinko saada niitä ikinä onnistumaan. Ohjeet kun olivat japaniksi, enkä niitä osannut tulkita. Kuvat onneksi olivat sen verran hyviä, että kun ryhdyin toimeen onnistuin saamaan maskotit aikaan. En olisi ikinä uskonut. Aikaa maskottien tekoo meni yhteen vain muutama tunti, mutta ensin täytyi löytää aikaa tehdä ne.

Lullaille tein kissa-maskotin, koska hän pitää kissoista kovasti ja vastaavasti Ywille tein pupu-maskotin, koska hän pitää pupuista. Olimme askartelukaupassa samaan aikaan ja minulla oli pieni työ piilotella ostoksiani, etteivät he näkisi niitä ennen aikojaan.

Nyt maskotit ovat myös päätyneet omistajilleen ja jos olen oikein käsittänyt, nekin ovat ilahduttaneet kovasti saajaansa, mikä on tärkeintä lahjojen antamisessa.

No comments:

Post a Comment

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita. On myös mukava kuulla keitä täällä käy.