Monday, July 23, 2012

Sadas postaus

Sadas postaus. Kuparirusetti-blogi on pyörinyt vuodesta 2009 lähtien, kolme vuotta siis. Joku voi olla sitä mieltä, että sadas postaus vasta kolmantena vuotena ei ole saavutus. Toiset taas tietävät, että käsityöt vievät yleensä aikaa ja että elämässä on muutakin kuin se blogi. Lisäksi olen itse kovin kausiluontoinen ihminen: välillä innostun jostain joksikin aikaa ja sitten toisesta taas joksikin aikaa. Tämä onkin iso saavutus minulle ja kertoo siitä, että olen löytänyt jotain, joka jaksaa kiinnostaa ja innostaa vuosienkin jälkeen.

Olen kokeillut monia erilaisia julkaisuja verkossa ennen Kuparirusettia, ja jokaisen kanssa oli oikeastaan sama ongelma: en ehtinyt päivittämään tarpeeksi usein. Yleisö oli vaativaa ja usein kommenteissa saattoi lukeakin: Milloin tulee seuraava? En jaksa odottaa? Edellisestä on jo aikaa jne. Voi ehkä arvata, että sellaisesta tulee paineita kausiluontoiselle ihmiselle niin kuin minä, joka tekee asioita pitkälle oman innostuksensa ja kiinnostuksensa mukaan.

Postauksia olen kirjoittanut tänne keskimäärin 24 kappaletta vuodessa, mikä tarkoittaa noin 2 postausta kuussa. Mielestäni keskimääräinen tahti kuulostaa hyvälle. Eniten olen kirjoittanut aiheesta Cosplay. Peräti 24:ssä eri postauksessa olen valinnut tämän tunnisteen. Seuraavaksi useimmiten olen käyttänyt tunnistetta Ostokset (21) sekä Kankaat (17). Kyllä, tykkään ostaa tarvikkeita ja kankaita. Ja kyllä: pikku hiljaa niistä syntyy jotain.

Tässä vuosien saatossa olen itse ainaki tunnistanut, että tapani ja tyylini kirjoittaa on kehittynyt ja kiteytynyt. Kirjoitan esimerkiksi nyt paljon paremmin kuin alulla. Toisinaan olen kokeillut kirjoittaa asioista joita olen sillä hetkellä pohdiskellut, toisinaan olen jotain kirjoittanut myös elämästäni. Molempien voisi sanoa kitkeytyneen pois, mikä on ihan hyvä, sillä ne eivät sovi tänne. Eivät siinä muodossa missä aloitin. Elämästä kirjoitan yhä niillä tavoilla kuin se sivuaa harrastustani. Tästä syntyikin uusi tunniste: Elämä ja teot, joka itseasiassa on tunniste jota olen käyttänyt kolmanneksi eniten (20). En sitä kuitenkaan laittanut aikasempaan listaan, koska aikaisemmat tunnisteet liittyvät selkeästi käsitöihin. Nyttemmin blogin tunnuslauseeksi on muodostunut: Handcrafts & life, käsitöitä ja elämää.
  
Ennen Kuparirusettia oli mm. nettisarjakuva, josta tämä naama kollaasi on.
Twitteriin liityin vuonna 2011 ja tänä vuonna Kuparirusetti meni Facebookiin. Google Plussastakin löydyn, mutta olen kokenut sen palvelun jonkin verran turhaksi Facebookin ja Twitterin rinnalla. Näiden lisäksi tulevaisuudessa tapahtuu vielä uusia jännittäviä asioita, joista en kuitenkaan paljasta enempää tässä vaiheessa.


Tämä on hyvä hetki käsitellä tunnustuksia ja palkintoja, joita blogi on saanut (ja jotka muuten tuntuvat jäävän käsittelemättä). Liebster Blog -tunnustuksen myönsi Sorsaska ja One Lovely Blog Award:n Aquila. Liebster Blog jaetaan viidelle blogille, joiden toivoisi saavan lisää lukijoita. One Lovely Blog Award:n ehdot puolestaan ovat

1. Kerro linkin kera blogissasi, kuka lahjoitti tunnustuksen sinulle.
2. Kirjoita seitsemän satunnaista faktaa itsestäsi.
3. Lahjoita tämä award 15:lle muulle blogille/bloggaajalle.
Vai seitsemän faktaa. No, yritetäänpä.

1. Tykkään kahvin tuoksusta, mutta en mausta. Tykkään myös kaakaon tuoksusta, mutta en välitä juoda sitä enää.
2. Vihaan teollisia mansikan, sitruunan, mintun ja appelsiinin makuja, mutta pidän niistä luonnollisina ja aitoina. Nämä ovat maut, jotka useimmiten esiintyvät lääkkeissä, purukumeissa ja karkeissa. Kutsun niitä teollisiksi mauiksi, koska vaikka ne muistuttavat näitä makuja, mutta eivät täysin maistu samalle (ja usein jos ei joka tapauksessa ole tuotettu teollisesti). Rakastan sitruunaa.
3. Miehet tuppaavat yllättymään kuullessaan minun tykkäävän pelaamisesta. Naiset harvemmin. Suurimmalle osalle se on jo ihan normaalia, mutta sitten on näitä, jotka elävät kivikaudella.
4. Sama juttu alkoholin kanssa. Ei tosin välttämättä miehet erityisesti, vaan suurin osa ihmisistä. Monet luulevat etten käytä sitä ollenkaan. Monet olen yllättänyt.
5. Peli-makuni on yhtä laaja kuin musiikkimakuni. Laidasta laitaan, ja jotain siltä väliltä. The Sims -sarja on pitkäaikaisin rakkauteni. Nautin valtavasti myös lautapeleistä hyvässä seurassa.
6. Japanissa opettajani kuvaili minua synkäksi. Kyllä, tunnistin itseni, vaikka yllätyinkin. Minua on kuvailtu myös syvälliseksi.
7. Kirjat ovat olleet intohimoni siitä lähtien kun opin lukemaan. Rakastan lukemista ja hyviä kirjoja. Olen varmasti lukenut tuhansia kirjoja elämäni aikana.

Yllättävän kivuttomasti faktat löytyivät! Seuraavaksi jakamaan näitä eteenpäin. Viisitoista on aika paljon, turhan paljon. En taida edes seurata niin montaa käsityöblogia. Jaan molemmat palkinnot siis mieleni mukaan! Ehdottomasti pitää lähettää palkintojen antajille omat palkintonsa kiitosten kera! Siispä Aquilalle Ponihoitolaan lähtee Liebster blog-palkinto ja Sorsaskalle Sorsanpesään lähtee One Lovely blog award. Sorsanpesä on tällä hetkellä remontissa, mutta emme anna sen haitata.

Jaan molemmat palkinnot blogeille, jotka koen inspiroineet minua omassa matkassani. Kaikilla on kauniita töitä ja jokainen ansaitsee lisää lukijoita. Tässä ne ovat:

All the nice things made for Hienoja ja mielenkiintoisia oivalluksia, sekä elämää.

Fimoilun maailma Vaikka blogi ei olekaan hetkeen päivittynyt, ilmoilla on lupaus jatkosta. Paljon uskomattomia töitä.

Korullista Kertomaa Yksinkertaisesti: upean kauniita koruja.

Tähän onkin hyvä päättää tämä juhlapostaus. Heh, nyt voin taas jatkaa töiden julkaisua. Kiitos seurasta!

2 comments:

  1. All the nice things made for... kiittää ja kumartaa tunnustuksesta! Vastailen siihen mahdollisimman pian!

    ReplyDelete
  2. Fimoilun maailma kiittää :) ja vastailen myös pian :)

    ReplyDelete

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita. On myös mukava kuulla keitä täällä käy.