Sunday, August 15, 2010

Suunnitelmia

Ostin Fidasta eilen nätin aavistuksen mummomaisen valkoisen puuvilla/pellava hameen kahdella eurolla, johon jostain kumman syystä miellyin. Pienellä muokkauksella teen siitä vähän nuoremman näköisen, ainakin toivottavasti. Tyypillinen ominaisuus valkoisille puuvilla/pellava vaatteille on läpinäkyvyys. Niin myös tässä hameessa. En aio tehdä itseäni naurun alaiseksi, joten kipitin suoraan Eurokankaaseen ja ostin valkoista vuorikangasta, josta teen alushameen. Ostin myös pitsiä, jolla koristelen alushameen helman.

Minulla on toistaiseksi tässä kuussa aikaa tehdä asioita, joten olen myös tehnyt ja haluan tehdä vaikka mitä. Vanhempieni luona kesää viettäessäni aloin palavasti haluta päästä tekemään viime talvena aloittamaani ristipistotyötä.





Olen jo aika pitkällä. Tässä parissa viikossa mitä olen päässyt kotiin palattuani tekemään olen tehnyt kokonaan tuon ylemmän ruusun ja aloitellut seuraavaa. Ensimmäiseksi ristipistotyökseni sattui vahingossa semmoinen työ, jossa kankaalle ei ollut painettu kuviota vaan minun täytyy kaaviosta katsoa mitä pitää tehdä ja olla koko ajan tarkkana laskuissa.  Alussa meni jatkuvasti jotain pieleen (ja vielä välilläkin menee) ja paljon piti purkaa ja aloittaa uudestaan. Tästä syystä tämä työ jäi vähän syrjemmälle odottelemaan uutta innostuksen purkausta, joka tulikin sieltä. Kyseessä on 25 x 25 cm työ. Valmiina tulee toivon mukaan olemaan upea.

No comments:

Post a Comment

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita. On myös mukava kuulla keitä täällä käy.