Sunday, April 18, 2010

Satiininauharimpsu

Tein ovelan ratkaisun, ja ostin satiininauhaa, josta tein Rikku-asuuni pöksyjen rimpsut. Näin minun ei tarvinnut tehdä rimpsuja monimutkaisesti leikkaamalla kankaasta ja saumuroida reunoja, jottei se purkautuisi. Toisin sanoen hyvin monimutkaisesti. Tekemällä rimpsun nauhasta homma hoitui paljon yksinkertaisemmin. Minun tarvitsi vain kiinnittää nauha lahkeisiin ja siitä se on!



Pöksyt ovat nyt valmiit. Paidastakaan ei puutu kuin että ompelen kauluksen kiinni. Sitten on aika siirtyä yksityiskohtiin. Parasta pöksyjen tekemisessä oli ehdottomasti rimpsun rypyttäminen. Nyt minua huvittaa suunnattomasti satiininauhan yhdistäminen verhokankaaseen. Naureskelen itsekseni asialle.


Pääsiäisenä vanhempien luona ollessani vein äidiltä kaikki napit. Ihan luvan kanssa. Hän ei enää ompele samalla tavalla kuin minun ollessa pieni, joten hän ei enää tarvinnut nappeja. Mukaan lähti myös pari vetoketjua.

Ostin Clas Ohlsonilta säilytyslaatikon pienille käsityötarvikkeilleni. Se on vielä hiukan jäykkä käyttää (eli vaikea avata kiinnityssolkia) ja minulla on aina sen jälkeen sormet hellinä, kun olen availlut ja sulkenut sitä.

No comments:

Post a Comment

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita. On myös mukava kuulla keitä täällä käy.